17.12.09

אלבומי השנה 2009 של אוננות מנטלית.

שנת 2009 לא הייתה השנה המבריקה ביותר לטעמי מבחינה מוזיקלית אבל גם בה יש כמה פנינים שאני מאוד מקווה שמי שלא מכיר ינסה להכיר ומי שכבר מכיר שיהיה מבסוט שיש לו אחלה טעם. הפעם גם תהיה פינת הפספוס (סוג של) בנוסף לרשימה השנתית.
אני גם לא אכנס לנסיונות תיאור של הסאונד / סגנון וכו' של כל אלבום, כי אין לי כוח וזה לא באמת משנה. יהיה לינק לכל מייספייס של כל הרכב ושם אפשר יהיה לטעום ולהחליט אם רוצים שיארזו לכם.


אגב,



האלבומים הם ללא סדר מסוים למעט הראשון שהוא אלבום השנה שלי.


IDLEWILD - POST ELECTRIC BLUES

idlewild post electric bluesאת IDLEWILD אני אוהב 7 שנים מאז יצא אלבומם THE REMOTE PART ולאחר כמה שנים וכמה אלבומים לא רעים ואוספים וכו' הגיע האלבום הנוכחי שיצא בהפצה עצמית בהתחלה וניתן עם רצועת בונוס מעולה למעריצים שטרחו והזמינו מראש (וקיבלו את שמם מודפס בחוברת - אני יודע, אני שם) עכשיו אולי אפשר להשיג אותו מינוס הרצועה וההקדשה אבל הוא עדיין שווה כל שקל. כל כך לא מוערך שזה פשע. הנה אני מכפר קצת. אולי.


ירעש?
(יהיה רלוונטי עוד שנתיים?) 9/10
מאאא
(מומלץ אם אהבת את)
REM, BUILT TO SPILL



TEGAN AND SARA - SAINTHOOD


האלבום הזה תפס אותי לא מוכן לחלוטין. מעולם לא אהבתי, התחברתי, התעניינתי יותר מדי בטיגן ושרה. מעולם לא חשבתי שאלבום של שתי תאומות לסביות (האם זה באמת משנה?) ששרות על אקסיות שלהן ונראות כמו האחיות הגדולות של האימואים מהסנטר יעשה לי את זה. ועובדה, זה כן ובגדול.

זה אחד האלבומים היותר מרגשים, מעניינים, קליטים בטירוף ופשוט מוצלחים של השנה.
הוא אף היה קרוב להיות אלבום השנה שלי אפילו שיצא ממש לא מזמן. אני באמת חושב שטיגן ושרה הוציאו פה אלבום שמסוגל להפוך אותן מיקירות המוכרות באפל סטור ומכורי פסקולים, קדימה לעבר המיינסטרים אף יותר. זה ייקרה? אני מקווה בשבילן.
האלבום שווה את זה. אם המפיק שלהן חבר בהרכב האחרון שחשבתי שיופיע בפסקול של "דמדומים" (כריס וואלה מדת' קאב פור קיוטי)
יכול, גם הן.

אגב, בגלל מקדם הקליטות (יש מילה כזו?) הגבוה, אני צופה שכדי לחזור ולשמוע אותו עוד כמה חודשים אני אצטרך תקופת גמילה ממה שקורה לי עם האלבום עכשיו.


ירעש?
8.5/10.
מאאא
AGAINST ME, TORI AMOS, ANI DiFRANCO




A.C. NEWMAN - GET GUILTY


עוד קנדי ברשימה, בנוסף לטיגן ושרה, שלא קיבל תשומת לב מי זה נטרופית לפני האלבום הזה הוא AC NEWMAN סולן הניו-פורנוגפרס. כשיצא GET GUILTY השנה לא חשבתי שהוא יידבק אליי לאורך כל כך הרבה זמן. הוא לקח את אלביס קוסטלו, שם עליו כובע של קאובוי, שמע כמה פעמים ריאן אדאמס והופה - יצא לו חת'כת אלבום מעולה. בעקבות "גט גילטי" התחלתי לפתח רגשות אשמה וחזרתי אחורה להאזין לאלבום הראשון של איי סי וקצת לניו פורנוגרפס ונקו קייס (הסולנית שלהם שגם מחזיקה בקריירת סולו ואלבום מעולה השנה) וואלה, איך יכולתי להתעלם בעבר? לא יודע, אבל מעכשיו אני כבר לא.

ירעש?
8/10
מאאא
RYAN ADAMS, ELVIS COSTELLO, NEW PORNOGRAPHERS


YEAH YEAH YEAHS - IT'S BLITZ

yeah yeah yeahs it's blitz
ההחלטה להאזין לחדש של הYEAH YEAH YEAHS באה בעקבות החימום שלהם לדפש מוד בארץ. את האלבומים הקודמים שלהם הכרתי, וזאת ההגדרה הטובה ביותר שאני יכול לתת להם. משהו בקול של קארן או לא בא לי טוב. אבל איט'ס בליץ פשוט עשה לי את זה ובגדול. אלבום מעולה שאני מאוד מקווה שיבוא עוד אחד אחריו (קראתי כמה ראיונות לא ממש מאושרים שלהם והפרוייקט החדש שלה לסרט של ספייק ג'ונז לא מוסיף לאחדות בלהקה) ואוכל לדעת האם מדובר על סטוץ לאלבום או שמא נוצרה בינינו מערכת יחסים ארוכת טווח.

ירעש? 8.5/10
מאאא
NOISETTS, PEACHES, THE KILLS


RIVERBOAT GAMBLERS - UNDERNEATH THE OWL

riverboat gamblers underneath the owlאלבום חמישי להרכב הפאנק הטקסני RIVERBOAT GAMBLERS בו הם מוכיחים שאפשר בהחלט לייצר פאנק רוק קליט, לא רפיפטיבי עם מילים שלא פונות לואנס קידס בלבד.
אלבום הפאנק המושלם למי שמחכה ל AGAINST ME הבא.

ירעש?
7.5/10

מאאא
AGAINST ME,SUPERSUCKERS, HARDCORE SUPERSTAR


THE PAINS OF BEING PURE AT HEART

the pains of being pure at heart album cover

מצד אחד, אין לי ווסטים בארון, משקפיים ללא עדשות נראה לי מפגר ויש לי אולי בגד - שניים עם משבצות מצד שני מסתבר שזה לא ממש חובה שרוצים לאהוב את THE PAINS OF BEING PURE AT HEART.העטיפה אייקונית, השירים עמוקים מספיק כדי לרצות לקרוא את המילים וקצרים מספיק בשביל לרצות לשמוע שוב. מה צריך יותר?

ירעש?
8/10
מאאא
THE SMITHS, MY BLOODY VALENTINE


PHOENIX - WOLFGANG AMADEUS PHOENIX

PHOENIX WOLFGANG AMADEUS PHOENIXזה היה ברור, זה היה נדרש והנה פיניקס סוף סוף הפציצו השנה עם אלבום הפריצה שלהם.
לאורך כל האלבומים הקודמים עם כל הסינגלים הנהדרים, הלחנים הקליטים, המבטא של תומאס הסולן, הסינגל בגלגלצ, אי אפשר עדיין היה לקרוא להם אינדי מיינסטרים. עכשיו על תקן הצרפתים הנכונים הם בהחלט יכולים לסמן את היעד הבא - אלבום מעולה נוסף עם שם פחות מעצבן.

ירעש?
8.5/10
מאאא
DAFT PUNK, AIR, THE TEENAGERS, TAHITI 80


A DAY TO REMEMBER - HOMESICK

a day to remember homesickאלבום הפופ-מטאל של השנה מלהקת הפופ - מטאל של השנים האחרונות. A DAY TO REMEMBER מגשרים על הפער של פאנק-מטאל-אימו-רוק פופ מצעדים טהור בצורה כל כך משכנעת וקליטה שאין בעיה להבין למה טינאייג'רים אמריקאים חולים עליהם כל כך. אז נכון, מטאליסטים טהורים יהיו מוכנים להשמיד אותי על זה וחובבי אינדי ידיחו אותי במועצת השבט הבאה במיכהטרוניקס אבל אין מה לעשות, הלב, הלב בסוף מנצח.

ירעש?
אני בספק
מאאא
SENSES FAIL, ALESANA

AFI - CRASH LOVE

afi crash loveאני יכול להבין למה האלבום של ADTR למעלה לא יעשה את זה לחלק מהאנשים אבל ה-AFI החדש הוא ממש כמו במבה, הוא מתאים לכולם כי יש בו קצת לכל אחד.
אווירת אייטיז - גות' - ניו וויב קשה - יש.
הרכב פאנק רב בשנים שעשה הסבה מקצועית למגניבי ילדות - יש.
שירים קליטים שעושים חשק להיות מאוהב ומיוסר - יש.
עומק רדוד - יש.

ירעש?
7/10
מאאא
TIGER ARMY, THE CURE, THE MISFITS


PEARL JAM - BACKSPACER

pearl jam backspacerההתייחסות לPEARL JAM היא כמו לאל שחקן לפני פרישה שעולה מהספסל ומבקיע דקה 90 לתדהמת כולם.
כל פעם בכל אלבום מחדש.
האמת היא שPERAL JAM מנפקים אלבומים מוצלחים בלי הפסקה לטעמי והאחרון שלהם לא שונה.
אדי וודר הוא אחד ויחיד והאלבום הזה רק מחזק אצלי את ההרגשה הזו. טיפת שומן אין בBACKSPACER
אין תעלולי הפקה, אין סולואים מטורפים, יש שירים מעולים וזה בעצם כל מה שצריך.

ירעש?
7.5/10
מאאא
PEARL JAM


MARIACHI EL BRONX

הרכב ההארקור פאנק האדיר THE BRONX לבש את מיטב חליפות הנצנצים גייס נגני כלי נשיפה והוציא אלבום מריאצ'י תחת השם MARIACHI EL BRONX ואיזה אלבום יפהפה הוא הקליט. הרכב של טריק אחד? יכול להיות אבל הוא הוקלט ברצינות ובהחלט מהווה תחרות ראויה על יציאת השנה.

ירעש?
8/10
מאאא
טקילה, נצנצים וחצוצרות


פספוס השנה: RED LIGHT COMPANY - FINE FASCINATION

red light company fine fascinationהייתי כל כך בטוח ש RED LIGHT COMPANY הולכים לכבוש אתכם השנה. האלבום חף מטעויות, ההרכב יצא לחרוש את העולם בהופעות ועדיין לא ממש פרץ. במחשבה נוספת אולי הליטוש המושלם מדי באולפן, הסאונד המוקפד מדיי היה בעוכריהם של מי שניסו כהגדרתם "לייצר את שירי הפופ רוק המושלמים" וכשמנסים חזק מדיי...
הם מאוד הזכירו לי את PEOPLE IN PLANES עוד הרכב מהאי הבריטי שהייתי בטוח שיפרצו השנה אבל גם כאן הייתה שגגה מצידי.

בכל אופן שווה לתת להם צ'אנס כי באמת אין להם שירים חלשים ומרגישים שאם הם רק יתמידו, הם גם יצליחו.


היו עוד אלבומים מעולים, האי פי של טום גייבל (הסולן של אגיינסט מי), THE SOUNDS הוציאו אלבום מעולה (שלצערי עדיין לא התקרבו למקלט הרדיו הקרוב לאוזניכם) כמובן גם PASSION PIT עם PASSIONS שנטחן לעייפה על ידי וצוין בכל רשימה אחרת בעולם (הפוסט ארוך מדי אז פשוט חפשו אותם)
וKILLSWITCH ENGAGE בגזרה הכבדה יותר עם עוד אלבום מעולה ו... ו... ו...


אז מסתבר ששנת 2009 לא הייתה כה גרועה במבט לאחור :-)

תגובה 1:

שיקסע אמר/ה...

בייבי, איזה פוסט מושקע! וברוח המצעדים, עכשיו צריך להתחיל לחשוב על "אלבום העשור"?